idiot

Jag har en grundläggande tes i livet:
att diskutera saker som inte är ett problem GÖR dom oftast till ett problem.
hängde ni med?
självklarigheter är inte problem, innan man GÖR dom till en jävla debatt.

Ett exempel från blogg.se hemsidan:
"Man borde mer fokusera på vad kvinnor kan åstakomma, inte hur de ser ut"

Jag blir ju så jävla sur.

hallå har du kommit på detta nu?

Allt detta gör att insuera att det FINNS ett problem. i sverige. ett av de mest jämställda länderna i världen.
och NEJ, jag säger inte att vi riktigt är där än. och NEJ jag säger inte att jag tycker att grundtanken inte är bra.

MEN det enda sättet att komma över den jävla könsdebatten är att gamla sexistiska gubbar och trångsynta tanter fasas ut och att den unga tjejen INTE INTE INTE INTE får sig iproppat att de måste "BEVISA SIG SJÄLVA MOT ANDRA -FÖR DE ÄR TJEJER".

Herregud. Ta för dig. Spelar ingen jävla roll vilket kön du har.
Det är DET vi ska fokusera på, inte hur jävla cp tidigare generationer betett sig. 
SLÄPP DET FÖR FAN.

Alla fördommar måste ju ta slut och de upphör först när man fattar att det är en självklarighet och accepterar människors lika värde som typ tyngdlagen?!

Till allmänheten:
Sluta publicera bantnings-tips och annat "tjejigt" i "tjej-tidningar"..Eller varför ens HA "TJEJ-TIDNINGAR" och "KILL-TIDNINGAR". Det är ju VIDRIGT. De motsvarar ju det man "ska tycka om" om man är respektive tjej eller kille.
Jag. hatar. sånt.
Jag menar GOSH, man läser väl det man är intresserad av? men tittar på de TV-programmen man är intresserad av? 
Sluta försöka pracka på oss en massa skit om vad vi ska och inte ska tycka om beronde på våra kroppar?!
det är ju helt jävla befängt om man tänker på det. som en tjock-tidning och en smal-tidning?? hur fan skulle det se ut?


Så artiklar som handlar om hur vi ska "tänka på vad kvinnor kan istället för hur de ser ut"?? gör att jag blir sur.
detta är en självklarighet. -DEAL WITH IT.

Eller typ som organisationer för "kvinnligt företagande". WHAT THE F-?!
Det vittnar ju om att man GODTAR att "vanligt företagande" INTE accepterar kvinnor? Det är ju fullständigt absurt.
Varför ska kvinnor låta sig särbehandlas? Komma in via någon egen "lättare" linje? stämplade som OFFER?
Det är ju att säga att "bara för att man är tjej kan man inte klara av det vanliga sättet".

Så.jävla.dumt.

Man måste ignorera denna jävla särbehandling och förutsätta att man blir behandlad som en jämlik. oavsett kön. och det gäller även individen och alla som "debatterar" denna NON-ISSUE.
För när kvinnor och män fattar att BÅDA är människor så är problemet löst.

lägg av med sorteringen och kör bara, oavsett vem du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0