writers block

hmmm, efter en kortare paus ifrån att meningslöst skriva lite skit och tankar ut i cyberrymden, signerade min IP-adress, har jag inte kommit fram något vettigt. jag vet inte riktigt varför jag känner bekväm med att skriva ned lite tankar och världs-önskemål ut i tomma intet. jag tror jag skulle bli galen annars, otaliga vänner (som fått stå ut med många långa sms med små noveller om mina tankar som går om varandra) och otaliga påbörjade dagböcker har förekommit under hela livet. mappar på datorn som heter untitled 1,2,3,4,5,6,7,8,9...osv fyllda med korta statements.
meningslösa för det mesta.
med det är ju det här med ord som är så fascinerade. ord. raka och vassa.
jag tycker mycket om att reflektera kring ord. dess betydelse, vilka man väljer, hur man uttrycker sig annorlunda i skrift än i tal. och skriften blir oftast mycket finare, bredare mer målande och man får möjlighet att återupptäcka ord man sällan använder. jag gillar egentligen allt som väcker eftertänksamhet.
poesin som förekommer i många låtar blir som att läsa med öronen. underbart.


"writers block"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0