180411

Plötsligt händer det.

Min telefon surrar långt borta. Jag skyndar mig dit för att svara.
Det är en kvinna som söker mig.
"Ja, det är jag?"
Angående ett jobb.
Och inte vilket jobb som helst. ett BRA jobb. ett jobb jag vill ha.
"Jag undrar om du skulle ha möjlighet till en intervjuv i veckan?"
Min hjärna blixt-reflekterar.
Det befintliga jobbet som jag lyckats kämpa till mig, är säkrare, ger bättre avkastning och jag har faktiskt redan sagt 'ja' till att jobba där under hela sommaren.
Rösten i andra änden av telefonen väntar. 
"Uhm" får jag ur mig. bra början. "Jag kan tyvärr inte" hör jag mig säga. "Jag har ett annat jobb".
"Jaha" -telefonrösten låter genuint besviken.   
Jag får henne att lova att spara mitt CV till hösten.
Och jag ber ber ber ber till något slags kosmos att de hör av sig i höst. Annars kommer jag verkligen ångra mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0