nu när vi ändå är på ämnet

Film alltså...
Jag passade på att ta en lista av Sandra.
Men alltså, det här är ju så svårt för 1, vi har ganska lika smak (?) och 2, jag gillar så himla många filmer.

Bästa film: Amelie från Montmartre, Almost Famous, LOTR och Harry Potter.



Bästa tv-serie:
Mad Men, Ally Mcbeal och Glee




Regissör:
Wes Anderson, Tim Burton (förutom Alice i underlandet. sjukt synd att den var ljus och glad och inte mörk och tim burton-aktig...jagblevsåhimlabesviken.) och Peter Jackson


Favoritskådespelare: Heath Ledger (efter 10 things I hate about you) och Meryl Streep. Jag älskade även Julia Roberts när jag var liten.



TV-serier jag följer: Glee, Mad Men och Homeland (i Gossip girl har de fina kläder, så det händer att man slår på det).
Bästa komediserie: Vänner helt överlägset, Chandler är min humor personifierad.
Mest romantiska filmscen: - pass - det får vi göra ett helt eget inlägg om.
Skräckfilm: Tittar inte på skräck alls egentligen. Alla som man sett har varit skit och man har inte kunnat sova. Kan helt seriöst inte låta bli att må illa och bli helt insomnia när jag får typ delar ur "Saw" berättad för mig. Men "Sjätte sinnet" är väl häftig, den hade lite mysterium mer.
Min favoritfilm när jag var liten: Åhhh, alltså jag har ju alltid älskat Singing in the rain, Pochahontas, Star Wars 4-6, Peter Pan och, såklart, LOTR (fast den kanske inte gills som "liten").
Det är även Pocahontas fel att jag trodde att vinden kunde styra mig och berätta saker. Blev ett enormt antiklimax.



Hetaste skådis:
Heath Ledger eller Johnny Depp i "Finding Neverland" (ÅH HERRE; IRISH ACCENT!!!)
Hetaste svenska skådis: Joel Kinneman
Bästa svenska film: Så som i himmelen.. mest för den här delen (jag får så mycket rysningar) HÖJ VOLYMEN:



Bästa filmdjur: Det här är så svårt, allt ifrån fåglarna och mössen i Askungen till Cat i Breakfast at Tiffany's



Bästa tecknade film: Igen, otroligt svårt. Howl's Moving Castle är ju superbra men även Mumin kommer i tankarna (komsikt att jag i dagarna lärde mig att det är Miazakis bror eller nåt som producerat Muminserierna, därav mangautseendet, men Tove Jansson var inblandad i projektet).
Bästa Disney-film: Peter Pan dårå.
Bästa Sci fi-scen:


Bästa scen: Nu har jag typ suttit och valt i 20 min. Men den här är så episk. inget toppar Eomers vrål, synd attt inte scenen innan är med så man förstår var vi är i filmen. Men Pippin är alltså ute på slagfältet och letar efter Merry. och heja vad jag gråter när man kommer hit i The return of the king. Extended scene såklart. Liv tyler sjunger i soundtracket.



Bästa scen i en TV-serie: Det här typ: http://youtu.be/R2bLNkCqpuY 
Film crush: Tom Hardy, Heath Ledger, Robert Downey Jr och Aaron Johnson. för att ta några exempel. Fast Ideal killen är ändå Heath i 10 things I hate about you.


TV serie crush:
Puck i Glee, Frank (Robert Downey jr) i Ally Mcbeal och DON DRAPER!


Om jag skrev en film: Åh, det vågar jag inte avslöja, jag har faktiskt 2 olika storylines klara. The Kinks - Lola  skulle vara introlåten på den ena iallafall.
Favoritgenre: Snabb humor och berättarröster har jag utvecklat en förkärlek till. alla sorters film funkar. förutom skräck.
Film du ser framemot: Tinker soildier sailor spy
Bästa kärlekspar:

 


Bästa film i år:
Har typ inte sett på film i år känns det som. Midnight in Paris tyckte jag var bra för att den tog mig tillbaka till vad jag hade i Paris, plus att 20-tal också är min favoritera i den staden. åh.  
Vem skulle spela dig: Jag älskar ju Charlotte Gainsbourg men vi är ju inte ens nästan lika. Eller kanske Colin Firth. Haha.
Vem skulle va din motspelare: Meryl Streep eller någon av grabbarna på filmcrush, hehe..
Första filmcrush: Harrison Ford som Han Solo
Film-soundtrack: Sagan om ringen, Into the wild, Darjeeing limited, I'm not there, Amelie, Harry Potter, The boat that rocked, m.m. Jag lyssnar jättemycket på film soundtracks, har så grymt många favoriter.

Kommentarer
Postat av: christina

hahahahh lol vinden kunde styra mig... dör

2011-12-15 @ 20:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0