det finns ingenting här för oss

ÅÅÅÅHHH FJHFKAKJKDJHGJSD!!!!
SÅNT HÄR GÖR MIG FÖRbANNAAAAAAD:
"Blondinbella vs. Quetzala,"
åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh
Läs det här av Hanna Hellquist
läs det här av Yockis

GAH. jag blir galen.
vadå det är en "debatt om feminism"?
att ta en livsstilsblogg som ett seriöst forum för förebilder är ett skämt,
man kan välja att publicera vad som helt om vem som helst på en blogg.
precis som vissa väljer att romantisera kring droger, publicera bilder på catwalk-mode från NY när de egentligen bor i linköping, ,  skriver bara texter om kärlek, publicerar foton på svältande barn  eller verkar köpa nya kläder varje dag. -ITS ALL FAKE.
alla som driver en blogg har ett vanligt liv, man måste också äta, sova, umgås med andra, prata med mamma, gå ut med hunden, köpa mat på ica, sova osv.  - allt det man inte publicerar finns också där.
även hos blondinbella och quetzala. deras respektive vardag består också av stunder där de inte "tänker på framtiden och planerar nästa projekt" à la blondi eller "sväljer ned 4 antrax med kallt kaffe" à la quet.

Man slås av hur denna "internet debatt" tagit form. varför- undrar jag. det här är ingen debatt. en blogg är inte ett seriöst forum, och bör inte behandlas därefter. det är en internet-dagbok. om blondinbella vill att alla i hela världen ska veta hur extremt hurtig och rosa glittrande och moderat-engagerad man kan vara - så fine. det är det hon väljer att skriva om.
om quetzala vill skriva om hennes ångest - så fine. skriv away.
 
jag säger att ingedera är bra. jag tycker att det är tråkigt att starka kvinnor utan hävdningsbehov är sällsynta. jag ser på Killing Zoe again. läser hennes blogg. självständig kvinna som står på egna ben. elsa billgren, lever sitt fantastiska liv utan sväva i det blå.

Det jag vänder mig mot i den här påhittade "debatten" om bloggare är att detta absolut inte har någonting med kvinnan att göra. varför ska man blanda in feminism i detta? varför handlar inte det här om bloggar i allmänhet?
ingen skrek av smärta för en "förebilds död" när alex schulman var på topp och ratade det mesta. var en "dålig förebild".
jag tycker inte att man kan se till livsstils bloggare som förebilder, det är en offentlig dagbok som porträtterar PRECIS den dela n av livet som författaren väljer att visa upp.
man kan inte härleda en persons hela "förebilds-förmåga" utifrån ett egoistiskt självporträtt. 


och var för denna hets om kvinnliga förebilder? är det ont om dom på något vis? 

idioter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0