Postsecret

Postsecret är ett amerikan-baserat pågående konstprojekt, vars syfte är att man skickar in sina hemligheter, skrivna på vykort, helt anonymt, som senare (kanske) publiceras på hemsidan (varje söndag) eller i någon av böckerna (som kommit ut till följd av bloggen).
Jag älskar den här bloggen och det här projektet. Så vackert.
Det är den största reklamfria bloggen i världen med hela 437 224 018 st besökare.
Grundaren, Frank Warren, turnerar även runt i USA och föreläser om hemligheterna, vissa mer seriösa än andra.
Men jag måste säga igen att jag älskar det här. Det är så rent på något sätt, att man kan förstå att man delar vissa rädslor eller glädje och vissa känslor med fler än man trodde. 

Här följer några andra exempel på de typer av saker människor skickar in:
(Ni kommer säkert få se fler av sånt här, då jag har ca 100 sparade på datorn)







Helt enkelt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0