En meter under marken

Jag måste bort från den här stan, aldrig se tillbaks
Lämna dom som vet det finns en dag imorgon med



Vaknar klockan fem igen, en meter under marken
Nuförtiden vaknar jag en meter under marken


Måste söka jobb, men jag orkar inte stiga upp


Idag hade vi varit I Stockholm, du hade bjudit mig på ännu en dag utan dödsångest
Men jag måste sluta drömma, jag ligger bara här på mitt piano och hittar på en massa lögner


Någon måste ta mig någonstans, ge mig nån substans
Något måste ta mig någonstans, ge mig nån substans
Jag måste bort från den här stan, aldrig se tillbaks
Lämna dom som vet, det finns en dag imorgon med







Text (och musik) av:
Nordpolen

Lyssna på låten "En meter under marken".
Electropoesi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0