now you're looking like i used to

Skyller frånvaron på att min dator gett upp.
Men.
Jag har tänkt på det här med att om jag fick byta utseende helt så, hör och häpna, har jag kommit på vem jag skulle vilja vara. eller lixom, jag har kommit på vad det är som gör hela grejen.
Under det ljuva 90talet lyssnade jag som en TOK på No doubt och Gwen Stefani kom att bli lite av en guru. för att hon är så kaxig, pojkflicka, skitsnygg och bara så himla tuff. ( tror även hon kan ha grundat tidigt för mitt engagemang kring genus i allmänhet, lyssna nedan på "I'm Just A Girl")
I freakin love her.
 


Gwen alltså. hon bara är för jävla snygg och stark och kvinnlig och bäst. Kolla i 90's videorna nedan (just a girl är förövrigt en favorit). Älskar att hon, i alla deras videor, inte är rädd för att vara ful, ta i och leva sig in.  Det märks att hon menar det hon sjunger och är inte rädd att släppa allt lixom. Vilket jag tycker är viktigt i band över lag. Bara bandet på scen ska räcka, inte en massa dansare och sånt. "Music is something that walks by itself" som Bob Dylan säger.
(notera att hon inte, under No doubt tiden, inte alls är kommersiell, barfota och bara bryr sig inte om hur hon ser ut, ostylad <3)





Till "Cool": Jag vill se ut som hon gör EXAKT, när hon har blå polo.. ALLTSÅ KOLLA PÅ HENNE:
(p.s. jag vill ha ca ALLA kläder i denna video, förutom allt i leopard -blä)




Hursomhelst, jag spann vidare på denna "vem vill jag vara"-idé, och kom fram till att de flesta namn som poppar upp i huvudet har sånt där riktigt blonderat hår och är starka kvinnor.
Listan kan göras låååååång med en handfull är ju tex Maja i The Sounds, Blondie, Madonna, Elsa Billgren, Robyn, Sandra Beijer m.m.
Jag drog en slutsats av detta. Om hår.
Jag vill ju redan klippa kort kort kort igen, men mer: kanske mitt undermedvetna vill ha en vit/silver-blonderad spegelbild någongång.
Hmm.
Jaaa.
Kanske det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0