pearlcorder

det är natt och vi står utanför en klubb i det höstkalla Stockholm.
vi möter av en slump lite bekanta, en stor grupp killar.
ja, hej hej. massa "hur är läget" och sånt.
trevligt, men inte några favoritpersoner.

jag hälsar på en av killarna som jag inte träffat förut. han borde klippa sig tänker jag genast.
jag driver lite med honom, han verkade lite full och lite rolig allmänt. han skojar om namn. jag säger vad jag heter.
-NÄHÄ, det kan du ju inte heta! du driver med mig!
jag höjer ögonbrynen.
han säger vad han heter. alla skrattar, han försöker driva med mig. säger fel namn och håller på att vara barnslig. jag tappar intresset, han är inte min grej. han försöker hålla om mig. hans kompisar som står i samma sällskap skrattar åt honom. sådär "grabbigt" i stil med "höhöhö så jä-hä-vla drägg" och killen ger menande blickar till sina vänner i stil med "kolla dehär då, henne ska jag landa ikväll". suck. jag slingrar mig ur hans armar. han är inte min typ. 'svin' är inte min typ.

han fortsätter att göra sig rolig och säger att min namn är sensuellt. alla skrattar åt honom. han skrattar åt sig själv. jag narrar honom lite, retas med honom, driver med honom, makes him look like an ass. håller honom på mattan så att säga. det blir en liten show för hans kompisar och de tycker att jag är rolig. de följer med oss in på klubben. killen är hack i häl, tänker försöka lite mer, gissar jag.

han ropar efter mig. håller på att kladda i garderobskön, fattar uppenbarligen inte att min "roliga diss" var en actuall DISS, men att vi fortfarande kan snacka, but he ain't gettin' nu'n from me. eftersom det där med namnen var 'det vi har gemensamt' fortsätter han att spela det kortet på max. frågar efter mig med mitt namn med stora bokstäver. han skrattar. hans kompisar skrattar åt det.
JÄTTEkul..tänker jag.

det fortsätter. jackor är innhängda och drinkar druckna. vi står i en grupp och skrik-snackar. killen håller sig nära. jag får reda på vad han heter på riktigt. att han ofta "spårar på fyllan" etc. tjoho.
han gör en ny ansats på något slags tvångel. hans kompis står bredvid. jag slingrar mig, byter plats med kompisen och lämnar honom. har inte insuerat något annat heller.

jag hamnar mellan hans två kompisar, den ena vänder sig plötsligt till mig och frågar varför jag inte gillar killen. jag svarar att han inte är min typ. kort och koncist.
kompisen skrattar högljytt och tittar på den andra kompisen som sitter på andra sidan om mig. 
så skriker han till honom; HAHA, HÖRDE DU DET DÄR ELLER HAHAHA 
de båda herrarna är mycket längre än mig och pratar över mitt huvud, som att jag inte stod där, skrattar åt mig.
jag försöker vinna tillbaka min pondus.
-OM jag skulle vilja ha honom behöver jag inte DIN hjälp, säger jag med ett snett och lagom skoj/kaxigt leende.
yes. det funkade. tillbaka i spelet.
kompisen blir lite paff över min attityd och han böjer sig ner till mig igen.
han tycker du är skitsexig. säger han.
jaha, trevligt tänker jag.
jag svarar inte kompisen och bara ler med kritiska ögonbryn. dont even try lixom. vänder dom ryggen och lämnar gruppen för att leta upp någon annan. vem som helst. 
de fortsätter att snacka och garvar åt killen/mig.

jag hatar det.
eller inte killarna i sig (de förstår väl inte bättre) men den klyshiga GRABB-mentaliteten. jargongen.
idioter.
i don't mind puttin on a show, men jag orkar inte att de tror jag faktiskt är seriös. ELLER att det där jävla sättet "funkar"? hela snusk-gubbe associationen gör mig illamående.
vad är det med att skratta över huvudet på folk? ge perversa gubb-blickar till grabbarna och insuera "kolla, she's got spunk"-grejen.
Att de tycker det är CRRRAAAZZZYYY att en tjej kan ha lite svar på tal och inte vill gå hem med den grabbigga-grabben i för långt hår i fel frisyr och rutig skjorta.
med grabbig menar jag inte manlig. jag menar grabbig as in: HÖHÖ-BRUDARÅBÄRS-HÖHÖ-ALLA TJEJER I KORT HÅR ÄR LEBB-HÖHÖ-grabbarna.

freakin idiots.
ville mest bara dela med mig av den tanken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0