Eddie & Emile



to measure yourself atleast once.

den här filmen har jag skrivt om förut för att den är såååååååååååå helt sjukt bra och det tåls att säga flera gånger.
den får mig att se på mig själv och konsumtions samhället, som vi ändå lever i, på ett nytt och sundare sätt.
jag älskar tanken av att bara ge sig av, att SE djur och vildmark på riktigt och bara försvinna.
jag älskar naturen, fotot och musiken som alla kombineras till en perfekt helhetsbild (åh eddie vedder <3)
jag älskar det sorgliga i att vara helt ensam att vara tyst med sina böcker länge länge men också det melankoliska i att uppleva allt helt själv, resan, äventyren, målen osv. 

För mig är därför den här filmen superviktig, jag menar, det är få filmer som får mig att vilja göra något riktigt mycket, den här filmen får mig lixom att börja tänka på vad jag skulle packa i min egna ryggsäck och vilka böcker jag skulle ha nytta av osv.
det här är perfektion i filmväg och så vacker att det gör ont i själen.

sen är ju vildmarken bara bäst. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0