tunnelbanan - en fristad

Klockan är strax efter 4 och jag tar tunnelbanan hemmåt. Sitter ensam i en fyra, i fyran bredvid sitter 2 målbrottsmogna tonåringar. Killen i mjukisbyxor (BORDE FÖRBJUDAS?!) och pösig tröja, tjejen i leggins och tajt vitt linne (en såndär som inte fattat att man måste ha ngt som TÄCKER arslet när man har leggins), svart-färgat hår och foudation på läpparna. 
Jag blänger lite. 
Äh, tänker jag sen, de är unga och kommer skämmas om några år.
Men sen gör de det. 
Det grovhånglar.
Jag vill spy.

OAVSETT om det är världens finaste par, så är offentligt grovhångel på tunnelbana -OACCEPTABELT!! 
Kalla mig pryd, men vadihelvete. 
Jag vill inte se deras tvättmaskinshångel mitt i ansiktet på mig. 
Jag vill inte se henne behöva lägga på MER foundation på läpparna när de är färdiga.  

Alltså okej, på fest, ute på krogen, OKEJ folk hånglar, men detta. inte okej.
Det är som att tvångsmata omgivningen med någonslags slemmig tonårs-sörja.
blä. och nej tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0