sånna där 'förstå-sig-på:are'

Jag bli så irriterad.
Vissa människor, don't know WHEN to say WHEN.
Jag stör mig enormt på människor som ÖVEREXPLAOTERAR sina jääävla intressen för "sociala medier" à la Facebook.
Man loggar in fredfullt.
Kanske, kan det för en gångs skull, (suck konceptet facebook är bara deprimerande -"flytta det sociala livet till datorn och internet".. men more on that en annan dag), hänt någon REVOLUTIONERANDE på denna värdelösa sida.
Och nej, naturligtvis inte.
Så ser jag det.
Personen.
överanvändaren.
Jag VET for a fact att personen inte känner (KÄNNER=träffat vid ett flertal tillfällen och man hälsar när man ses) alla han/hon lagt till på fb (vilket även kallas spree-adding eller att han/hon är en facebook-hora). 
Any who.
Jag tänkte DÅ (när jag råkat introducera eller närvara vid ett antal tillfällen personen träffat en ny människa) att när han/hon senare addat någon ny på fb att det är dennes ensak.
(VI KALLAR FRÅN OCH MED NU, PERSONEN FÖR BOB).
Bob addar alltså en massa människor jag känner/som är i min krets.
Bob och jag har inte pratat på länge.
Men Bob ger sig fan inte när det gäller hans/hennes YTLIGA facebook "kompisar".

Det hela kulminerar i att Bob FAN inte kan hejda sig vid tangentbordet utan, tror jag, känner någonslags hävdnings-tvång och bara MÅSTE kommentera på ALLT.
På även Posts MELLAN personer, eller på foton på människor han/hon inte har ett SKIT att göra med!

JAG. AVSKYR. DETTA.

"en kommentar hit eller dit" tänker ni kanske.
Men då förstår ni inte AMPLITUDEN av dessa kommentarer.
För nej, de är inte ödemjuka, och inte heller i stil med "grattis!" eller "hur mår du".
Det rör sig ENDAST om DRYGA rättelser eller ÅSIKTER.

En riktig Förstå-sig-påare.
Personen kommenterar hej-vildt.
Klankande kommentarer om en kompis lillasysters kunskaper inom teknik.
Politisk debatt med en annan.
Nedlåtande kommentarer om en annans val av kläder


och kan ni då förstå det värsta:
DET ÄR ATT PERSONEN INTE ENS ÄR INKLUDERAD I PERSONERNA HAN/HON KOMMENTERAR.
inte det minsta!!!
Känner dom inte ens??!!!!

jag. avskyr. sånt.



Kommentarer
Postat av: chrisp

true

2011-05-05 @ 19:25:31
Postat av: Melwa

True, true.

2011-05-06 @ 17:52:02
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0