where do i begin



Finns det något i konst-väg som jag verkligen älskar så är det snygg streetart. Jag diggar hela underground-gorillaz-funk känslan och tycker det är intressant med kulturen och mystiken som omger hela fenomenet.
Banksy är självklart en favorit men andra som är bra är YZ, Anne-Laure Maison, MOGUL, TSF och POCH.

Jag avskyr dock folk som bara skriver sina "tags", dvs enfärgat, oläsligt och bara sämst.
Jag vill ha sånthär; smyga ut klockan 4 på natten med en burk tapetklister och dra runt ett gäng och sätta upp visdomsord eller måla snygga grejer.

Jag skulle rekomendera att man, när man smyger omkring i gränder och pyntar betongväggar i en öde stad, lyssnar på någon av följande låtar också (GÄRNA MED MYCKET BAS):

Shirley Bassey - Where do I begin (Away team remix)
Wax Tailor - Que Sera  (har även en GRYYYYYM VIDEO med klipp ur Metropolis)
The avalanches - Frontier psychiatrist
Chinese man - Washington Square  (finns på spotify men inte på youtube i rätt version)
Gorillaz - Sound check (Gravity)
Studio - West Side
Danger doom - Benzi box
Gorillaz - Kids with guns
Guts - And the living is easy


Nu, när ni fått in rätta känslan, tittar vi lite på vad som är fint och bra:




I love it. smart, enkelt, fint.

Kommentarer
Postat av: Isa

Åh vad fint!

Jag vill verkligen tipsa dig om den boken Street Art Cookbook om du inte redan bläddrat i den och fått idéer. Älskar ditt blogginlägg som heter "Where you at?".

2011-06-13 @ 20:29:03
Postat av: Anonym

Åh vad fint!

Jag vill verkligen tipsa dig om den boken Street Art Cookbook om du inte redan bläddrat i den och fått idéer. Älskar ditt blogginlägg som heter "Where you at?".

2011-06-13 @ 20:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0