Shit, it's a triangle, that's totally hipster

På nyår ska jag spela skivor på en hemmafest. eller njae, dj:a digitalt då alltså. Och jag måste säga att jag kommer vägra spela något gammalt härsket amerikanskt R&B eller gammal svenskt allsångs-orup-skit no matter how much they beg.
nej nej, mitt herrskap, här kommer det pumpas otroliga bra tunes. 

och när de frågar om jag inte kan spela den där låten från den där nya hitten på youtube kommer jag härmas elakt och sätta på "harduingetmankandansatill?" bara för att den är lagomt jobbig och retsam.

Vet ni varför?

Jo, för att jag vill ha ett creddigt nyår i år. hur fånigt det än låter.
För nyår är en så flyktig fest. man äter på ett ställe sen stannar man sällan, utan sen är det vidare till någon annan fest så hamnar man alltid helt fel med helt fel människor. En kväll som har en sån fest-prestationsångest.
Det låter fånigt men det har alltid varit så för mig iallafall.

Men i år. Då ska jag stanna på samma ställe, mixa lite och förhoppningsvis kommer folk dansa som om det inte fanns en morgondag.

 

Smakprov:
Det kickas igång med lounge
Kormac - Scratch marchin'
Matias Aguayo - Rollerskate
Hocus Pocus - Feel good
Ella fitzgerald - Mack the knife

Sen blir det fest
Yelle - comme un enfant (fast gillar freaks radio mix mer, finns på spotify)
Uffie feat Pharrell Williams - ADD SUV (Armand Van Helden remix)
Porter Robinson - Unison (Knife Party Remix)  (1:22, nu när alla fått för sig att de älskar bl a skrillex)

Som får mixas med gamla godingar
Jay Z/Neena - 99 red problems
Jet - Are you gonna be my girl
Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough
Paul Simon - You can call me Al
Movits! - Sammy Davis Jr
Aretha Franklin - Think
Far och son - Panik (Phatzoo Remix)


en del av det jag kommer tvinga alla att lyssna på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0