'Hur fan kan du spela glad?'

För er som missat det:
Veronica Maggios nya skiva lanserades igår. "Satan i gatan" heter den. 

Och jag måste säga det (along med alla andra kritiker): Den är FÖRVÅNANSVÄRT bra?!

Jag gillar inte Maggio särskillt, har hört henne i intervjuver i P3 och får lite mesiga-vibbar. Utan pondus lixom. Men hon kanske mjuknat iochmed att hon blivit mamma osv osv. 
Förra skivan "och vinnaren är..." tyckte jag var lite fånig bara, men helt okej låtar med trall-melodier.  
När hon släppte singeln "Jag kommer" trodde jag att hon körde någonslags 'revolt'-knep på karriären med en: "jag-är-en-såndär-cool-och-ung-mamma-som-är-rå"-image -MEN ICKE?!?!

Hon förvånar.
Producenten Christian Waltz förvånar. Samarbetet med Marcus Krunegård förvånar.

Så Maggio:
Sluta fåna dig och ta åt dig av berömmen och visa utåt att du vet att du är bra!

Bästa låtarna:
Satan i Gatan
Mitt hjärta blöder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0